Що в конверті
Меню сайта


Форма входа


Поиск


Календарь
«  Май 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031


Архив записей


Друзья сайта
  • Про Пенсионный Фонд Украины
  • Персонификация


  • Статистика

    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0


    Приветствую Вас, Гость · RSS 19.05.2024, 07:40

    Яку інформацію Ви отримаєте у конверті
    від Пенсійного фонду України?


    Щорічно Пенсійний фонд України інформує застрахованих осіб про відомості, що накопичені на їх персональних облікових картках в системі персоніфікованого обліку відомостей. В цій сучасній інформаційній системі, починаючи з 1999 року, накопичуються відомості про заробіток, дохід, внески та стаж застрахованих осіб (в тому числі і з урахуванням умов праці, що дають право на пільгове пенсійне забезпечення).
    Звичайно, є логічним, що кожна людина, особливо перед пенсійного віку, бажає і має право знайомитись із зібраною про неї інформацією. Зокрема, це дозволить кожному працюючому орієнтуватись в своїх потенційних пенсійних правах (чим більше внесків заплатив – тим на більшу пенсію можна розраховувати). Відповідним чином існує об’єктивна зацікавленість людини, щоб накопичена по ній інформація була правильною, тобто адекватною реально нарахованій зарплаті. Знайомство з відомостями персональної облікової картки якраз і є засобом, за допомогою якого кожен особисто може визначитись з відповідями на ці питання.

    Який же механізм персонального інформування кожної застрахованої особи про дані її облікової картки?
    Пенсійним фондом України способом такого інформування визначено видачу застрахованим особам виписок з їх облікових карток (за формою ОК-1.2). Право одержання цих виписок матимуть особи, які офіційно зареєстровані в системі загальнообов’язкового соціального страхування, працювали станом на 31 грудня минулого року з оформленням трудової книжки.
    Оскільки в системі персоніфікованого обліку відомості збираються один раз на рік, то в її базі даних "найсвіжіша” інформація – за минулий рік.
    Слід зауважити, що не одержать виписку ті особи, чий роботодавець платить зарплату "в конверті”, не сплачуючи внески до Пенсійного фонду і не подаючи відповідні звіти.

    Який порядок отримання людиною свого „пенсійного” конверта?
    1. Конверт з довідкою направляється на те підприємство, на якому особа працювала, як на основному місці роботи наприкінці минулого року. Роботодавець повинен видати непошкоджений запечатаний конверт з довідкою під розпис кожній особі, яка вказана у відповідних супроводжувальних документах (цим забезпечується дотримання конфіденційності використання відомостей про особу).
    Відомість повертається до Пенсійного фонду, як підтвердження факту передачі довідок. Якщо окремі працівники не можуть одержати свого листа (наприклад, звільнились), то такі конверти повертаються до Пенсійного фонду нерозкритими.
    Громадяни, які в поточному році звільнились або змінили місце роботи, зможуть знайти свій лист в місцевому управлінні Пенсійного фонду.

    Яку ж інформацію містить ця довідка ?
    Заголовок довідки містить адресну інформацію, згідно з якою можна встановити код та назву роботодавця, у якого працювала особа, її ідентифікаційний номер та прізвище, ім’я та по батькові.
    Далі в табличному вигляді надається конкретна інформація про річні суми заробітку, нараховані внески та стаж, виходячи з відомостей, що накопичені в системі персоніфікованого обліку по даній застрахованій особі. Для зручності аналізу, дані згруповані по роботодавцях, у яких працювала людина.
    Особі необхідно перевірити отриману інформацію, а саме – чи враховані всі місця працевлаштування, чи таким був заробіток та стаж за ці роки.

    А що робити людині, якщо вона не задоволена наданою інформацією (наприклад, на її думку інформація неповна, або неправильна)?
    В такому випадку повинен спрацювати механізм зв’язку застрахованої особи з роботодавцем. Принцип цього процесу полягає в тому, що застрахована особа час від часу знайомиться з відомостями, накопиченими про неї в системі персоніфікованого обліку. І якщо вона не задоволена цією інформацією (нагадаємо – розмір трудової пенсії буде залежати саме від даних персоніфікованого обліку), то повинна звернутися до свого роботодавця та звірити відомості довідок з даними бухгалтерського обліку.
    При виникненні спірних питань працівник має право звернутись до суду з оскарженням дій свого роботодавця. Якщо з’ясується, що роботодавець подавав до Пенсійного фонду неправильні відомості, то він повинен подати коригуючі звіти. І тільки тоді зазначена інформація буде врахована для призначення пенсії.

    А чи може особа сама звернутись до територіального органу Пенсійного фонду і взнати про себе накопичену інформацію?
    Так. При собі необхідно мати паспорт, свідоцтво про загальнообов’язкове державне соціальне страхування або довідку про ідентифікаційний номер. Спеціаліст відділу персоніфікованого обліку роздрукує та надасть відповідну виписку з облікової картки.

    В Головному управлінні Пенсійного фонду України Чернівецької області встановлено „Інформаційний Кіоск”, в якому при наявності свідоцтва про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, можна побачити інформацію зі своєї персональної облікової картки.